Posiłki w ciągu dnia dzielimy na trzy główne etapy, a konkretnie na śniadanie, obiad i kolację. Z czasem powstały dodatkowe pory, takie jak drugie śniadanie czy podwieczorek, a często pomiędzy głównymi posiłkami mamy ochotę na jakąś przekąskę.

W świadomości wielu osób utarło się, że przekąski są zwykle niezdrowe i trudno się temu dziwić, bowiem najczęściej kojarzymy je z czymś co możemy zjeść na szybko, na przykład z chipsami, batonami lub fast foodem. Prawda jest jednak taka, że sami możemy przygotować przekąski w bardzo szybki sposób, tak by były one smaczne i zdrowe, a czasami jeśli zechcemy, możemy je wykorzystywać jako część obiadową. Wiele zależy od tego jakich używamy produktów i jakim posłużymy się sprzętem kuchennym.

ZALETY PIEKARNIKA
Chyba wszyscy mamy w domu piekarnik, ale nie wszyscy pamiętamy, że to urządzenie nie służy jedynie do pieczenia ciast. Bardzo ciekawym sposobem na szybką przekąskę są chipsy z jarmużu. W celu przygotowania takiej przekąski będzie nam potrzeba blacha do pieczenia, jarmuż, odrobina oleju lub oliwy z oliwek oraz szczypta soli. Umyty i dokładnie osuszony jarmuż rwiemy na kawałki o wielkości przypominającej wielkość chipsów, a następnie układamy na blasze w taki sposób, aby leżały obok siebie. Następnie skrapiamy listki niewielką ilością oleju i delikatnie solimy. Jeżeli mamy taką możliwość, możemy użyć spryskiwacza, ale równie dobrze możemy wymieszać liście jarmużu w misce, tak by były pokryte równomiernie. Tak przygotowaną blachę wstawiamy na pięć minut do piekarnika rozgrzanego do 150 stopni. Taka przekąska ma wiele zalet. Jest bardzo lekka, niskokaloryczna i bardzo zdrowa. Chipsy z jarmużu posiadają bardzo dobry, charakterystyczny smak i chrupią tak samo jak chipsy ziemniaczane. Jeżeli chcemy, możemy urozmaicić ich smak ziołami lub odrobiną papryki. Kolejną zaletą jest bardzo krótki czas ich przygotowania, więc sprawdzą się doskonale jeżeli chcemy mieć szybką przekąskę do seansu filmowego. Pozostając w temacie blachy i piekarnika, możemy przygotować bardzo smaczne i zdrowe frytki. Różnica pomiędzy nimi a frytkami tradycyjnymi polega przede wszystkim na tym jakich używamy składników. Dobrym wyborem jest pokrojenie w słupki batatów, selera i marchewki. Taką mieszankę delikatnie skrapiamy olejem i posypujemy solą, opcjonalnie dodając inną przyprawę. Pieczemy je przez piętnaście minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni i po tym czasie uzyskujemy pyszne frytki o trzech różnych smakach, które dodatkowo są bardzo zdrowe. Oczywiście pamiętajmy, że im mniej oleju użyjemy, tym mniej kaloryczne będą frytki. Ciekawym rozwiązaniem jest pieczenie ich przez siedem do dziesięciu minut, wyciągnięcie, ostudzenie i mrożenie w plastikowych woreczkach lub pojemnikach. Wówczas możemy wyjąć je z zamrażarki i przygotować w kilka minut. Przy takim zabiegu warto przygotować większą ilość frytek do zamrożenia, a kiedy będzie potrzeba możemy użyć ich jako zamiennika dla ziemniaków podczas obiadów.

PIEKARNIK POZWALA OSZCZĘDZIĆ CZAS
W piekarniku możemy przygotować cały wachlarz przekąsek i całych posiłków, a blacha nie jest jedynym sprzętem kuchennym który pozwoli nam na dużą różnorodność. Doskonałą alternatywą są szklane naczynia żaroodporne. Warzywa mają to do siebie, że często nie wymagają bardzo długiego czasu przygotowania, a czasem warto nawet skrócić czas pieczenia o minutę czy dwie, ponieważ w ten sposób zatrzymamy w warzywach większą ilość wartości odżywczych. Zapiekając je w szklanym naczyniu żaroodpornym uzyskamy nie tylko smaczną i zdrowo wyglądającą potrawę, ale także taką, która posiada bardzo ładny efekt wizualny, ponieważ różnokolorowe warzywa upieczone w szklanym naczyniu wyglądają bardzo apetycznie.