Odzież gastronomiczna to istotny element wpływający na komfort pracy. W tej branży ubranie robocze powinno zapewniać wygodę oraz bezpieczeństwo podczas wykonywania obowiązków.

Czym powinien wyróżniać się wysokiej klasy strój roboczy?

Specjalistyczna odzież, jaką nosi się w zawodzie kucharza czy piekarza, powinna chronić dokładnie całą powierzchnię ciała. Oprócz tego ubranie to powinno wyglądać na co dzień schludnie i czysto. Nie bez powodu w zawodzie gastronoma najczęściej widywana jest biała bluza kucharska. Taka kolorystyka kojarzy się przede wszystkim z czystością i elegancją. Posiłki serwowane przez nienagannie ubranego mistrza sztuki kulinarnej z pewnością będą lepiej smakowały i zostaną pozytywnie odebrane przez konsumenta.

Poza estetyką liczą się także względy bezpieczeństwa. Bluzy kucharskie powinny cechować się szczególną odpornością na kontakt z żywnością i być trwałe. Są to elementy odzieży najbardziej narażone na opryskanie gorącą cieczą i muszą w najlepszy sposób chronić ciało przed poparzeniami. Odzież gastronomiczna jest poddawana znacznie intensywniejszym zabiegom pielęgnacyjnym niż zwykłe ubrania. Dlatego materiał, z którego uszyte są ubrania robocze, musi spełniać najwyższe normy jakości.

Bluzy kucharskie w branży piekarniczej

Piekarz to zawód, który w dużej mierze przypomina pracę kucharza. Osoba na tym stanowisku codziennie zmaga się z działaniem wysokich temperatur oraz innymi uciążliwymi czynnikami. Sposób wykonania poszczególnych elementów stroju powinien zapewniać wygodę i elastyczność. Wielogodzinne wykonywanie różnych czynności nawet w nocy wymaga odpowiednio zaprojektowanej odzieży roboczej. Bluzy kucharskie, które nie krępują ruchów ciała, są istotnym czynnikiem wydajnej pracy.

Wysokogatunkowy kitel piekarski wyróżnia się następującymi cechami:

– wysoka jakość materiału,

– zawartość bawełny w składzie tkaniny,

– dobrze skrojony fason poszczególnych elementów stroju.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę.